Afdrukken

De storing zelf oplossen

Heeft u een storing aan uw elektrische installatie?
In veel gevallen kunt u deze zelf oplossen!


Controleer in 5 stappen of het nodig is om Elektrojos te bellen.



1. Controleer of de storing alleen bij u is of ook bij de buren.
Ook bij d buren geen licht? In dat geval ligt de storing buitenshuis en belt u het Nationaal Storingsnummer op 0800-9009 (gratis). 

2. Is de elektriciteit geheel of gedeeltelijk uitgevallen?
Als ALLES is uitgevallen controleert u in de meterkast eerst of de hoofdschakelaar, groepenschakelaar of aardlekschakelaar(s) aan of op 1 staan. 

3. Staan alle schakelaars omhoog?
Dan ligt het probleem buitenshuis.Bel dan het Nationaal Storingsnummer op 0800-9009 (gratis). 

4. Staat een van de schakelaars naar beneden?
Activeer dan de groep door de schakelaar om te zetten. Het zou ook kunnen zijn dat er een zekering kapot is (in het geval van een oudere 'stoppenkast'). Vervang in dit geval de zekering door een exemplaar met dezelfde waarde (in Ampére). Deze waarde staat op de zekering (bijvoorbeeld 10A of 16A). 

5. Zet u de (aardlek)schakelaar aan of op 1, maar blijft het probleem zich voordoen?
Als de aardlekschakelaar direct weer de elektriciteit uitschakelt, zet dan alle apparatuur uit die gekoppeld is aan de aardlekschakelaar. Trek alle stekkers eruit, zet de aardlekschakelaar weer aan en zet de apparaten één voor één weer aan. Waarschijnlijk maakt een apparaat kortsluiting.



Helpt dit niet? Schakel dan Elektrojos in en bel 06-22169393 (24/7) of maak gebruik van onderstaand formulier.




Let op! 
 


Elektrojos (Jos) beschikt over alle benodigde vakdiploma's Elektrotechniek en het VCA-certificaat.


Neem onderstaande code over:
security code
Security Code (kleine letters):
reload
Verstuur